Audi обърка и стратегията за именуване на моделите си

С четни номера трябваше да са електромобилите, с нечетни – колите с ДВГ, но и този подход се оказва грешен, сега Audi се отказва от него

Пламен Георгиев,
Audi RS3 Sportback

, Audi

Audi RS3 Sportback

Г ерманският автомобилен производител направи всичко възможно да обърка купувачите, като преработи своите глобално разбрани стратегии през последните няколко години, а сега е на път да ги обърка отново. През 2023 г. Audi обяви, че ще именува всичките си модели с ДВГ с нечетни номера, а за електромобилите ще останат четните. Идеята беше да се създаде ясно разделение между двата типа задвижване, което да улесни купувачите да ги разграничат.

Логика в този ход има, но купувачите явно не я виждат. Сега Audi се отказва от тази си стратегия за именуване на ДВГ-то и EV, защото клиентите я намират за ненужно объркваща. Така че новото поколение на Audi A6 с ДВГ, чиято премиера е планирана за 4 март и първоначално трябваше да дойде с обозначението A7, сега ще остане A6, пише CarScoops, позовавайки се на Automotive News. Audi вече пусна на пазара A6 e-tron EV, който е изграден на изцяло нова платформа и има променен дизайн.

„Това решение е резултат от интензивни дискусии и също така следва желанията на нашите клиенти, както и обратната връзка от нашите международни дилъри“, каза в изявление шефът на продажбите и маркетинга на Audi Марко Шуберт. „Нашата номенклатура сега предоставя на всички клиенти по света интуитивна ориентация в нашето портфолио. Избираме имената на нашите модели по начин, който разкрива размера и позиционирането от пръв поглед.”

Но това не значи, че някои модели нямат да останат в зоната на здрача. Това касае А5, който миналата година замени A4. Този модел ще си остане с името A5, а предстоящият му електрически двойник ще бъде пуснат на пазара като A4, както беше първоначално планирано. Звучи налудничаво, но Audi оправдаха бъркотията пред Autocar с твърдението, че A4 ще бъде малко по-малък от A5, така че някак отговаря на идеята за по-голямо число, означаващо по-голяма кола.

Електрическите SUV Q4 и Q6 очевидно също ще се придържат към четните си номера, а Q5, задвижван от ДВГ, ще запази нечетния си номер, според същия репортаж.

Това не е първият път, когато Audi разваля дългогодишна система за именуване и след това е принудена да направи обратен завой. През 2017 г. автомобилният производител замени емблемите на задвижването като 3.0 TFSI и 2.0 TDI с такива като 40, 50 и 55. Планът в този случай беше числата да съответстват на диапазон от изходна мощност в kW, както и да се ползват за електромобили и хибриди, при които обемът на двигателя вече не бе добър индикатор за производителност. Но миналата година Audi започна бавно да се отдалечава от тази система, далеч преди клиентите да са успели да вникнат в логиката.

стратегия именуване Audi